מי צריך ביטוח שותפים?

מה המשמעות של ביטוח שותפים ומי בעצם חייב אותו?

חברות ועסקים רבים בארץ נמצאים בבעלות של כמה שותפים. בעת שאחד מהשותפים נפגע או נפטר חלילה, העסק או החברה יכולים לקבל זעזוע מהותי אשר משאיר את השותפים הנותרים בהתמודדות עם המצב החדש. ביטוח שותפים נועד על מנת לענות על המקרים האלו בדיוק. בנוסף לביטוח שותפים, ישנו ביטוח מקביל נוסף אשר נקרא ביטוח אנשי מפתח כאשר שניהם נועדו למען הבטחת יציבות עסקית במקרי אסון.

מי צריך ביטוח שותפים

כיצד ביטוח שותפים עוזר לחברות ומתי בדיוק צריך אותו?

כאמור, ביטוח שותפים נועד למניעת זעזועים עסקיים עקב פטירת או פגיעה של אחד מהשותפים על ידי מתן פתרון מידי. דוגמא למקרה שבו מחסור בביטוח שותפים יכול לגרום לנזקים לעסק או לחברה הינו מקרה שבו אחד מהשותפים נפטר וחלקו בחברה עובר ביורשה לבני משפחתו. במקרה כזה, שאר השותפים עלולים למצוא את עצמם לפתע ביום בהיר אחד עם שותף חדש בעסק ולמעשה, שותף חדש שלא הקים או רכש עימם את החברה וייתכן ויש לא אינטרסים או תכניות שונות לעסק. השותף החדש עלול, לרצות לבצע מהלכים שונים כמו מכירת החברה מפני שאיננו מעוניין בהמשך ניהול החברה.

ביטוח השותפים המבטח את חיי השותפים על ידי כך שערך הביטוח משקף את שווי החלק היחסי של השותפים בחברה. בעת שאחד מהשותפים של החברה נפטר, המוטבים של השותף מקבלים פיצוי מחברת הביטוח וכך שאר השותפים יכולים להמשיך ולפעול בחברה. מכך יוצא כי ביטוח שותפים הינו למעשה ביטוח חיים.

ביטוח אנשי מפתח

המטרה של ביטוח אנשי מפתח הוא לאפשר לחברה לקבל מקור כספי על מנת לצמצם נזקים שנגרמים עקב אירוע שבו איש מפתח בחברה מפסיק לתפקד מסיבות שונות. איש מפתח לא חייב להיות שותף בחברה והוא יכול להיות אדם שהעבודה שלו הכרחית לקיום החברה, עובד בכיר, אדם המחזיק בקשרים מסחריים שמהווים בסיס כלכלי לחברה, אדם שאחראי למוניטין החברה ועוד.

ביטוח אנשי המפתח מספק ביטחון כלכלי לחברה על ידי מתן פיצוי כספי לעסק או לחברה בעת שהגוף איבד איש מרכזי עקב נכות או פטירתו. הפיצוי הכספי בא למלא הפסדים כספיים שנגרמו עקב הפסקה פתאומית בעבודת הגוף.

מי זקוק לביטוחים הללו?

ביטוח אנשי מפתח מיועד לחברות אשר מחזיקות אנשים מרכזיים שאחראים על חלקים גדולים מהכנסות החברה. ביטוח שותפים הינו מרכיב הכרחי בשותפויות על מנת למנוע סכסוכים בין השותפים הקיימים לשותפים שנכנסו לשותפות בירושה עקב פטירתו של אחד השותפים.

צרו קשר עוד היום וקבלו יעוץ מקצועי של סוכן ביטוח המתמחה בתחום של ביטוח שותפים.

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים

צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם!

Call Now Button דילוג לתוכן